Travel route changes

I have an itinerary within a show. If I go to “Edit map” again, do NOTHING, but only go to “Apply” again, the map changes in zoom (approx. 9 to 10%) and resolution and inserted standard place names.

This is extremely critical as I have divided the route into seven sections and therefore have seven slides next to each other with different route segments. In addition, labels and lines (polar circle) are also drawn in.
This means that the map display “jumps” during the presentation.
Unfortunately, this ruins the show! I can copy a later map segment to the front again, but I can’t edit the route as this changes the zoom!

Translated with DeepL.com (free version)

Ich habe eine Reiseroute innerhalb einer Show. Wenn ich erneut auf “Karte bearbeiten” gehe, NICHTS mache, sondern nur wieder auf “Anwenden” gehe, verändert sich die Karte in Zoom (so ca. 9 bis 10%) und Auflösung und eingefügte Standard Ortsnamen.

Das ist extrem kritisch, da ich die Route in sieben Abschnitte unterteilt habe und damit sieben mal nebeneinander als Dia mit unterschiedlichen Routensegmenten stehen habe. Außerdem sind auch Beschriftungen und Linien (Polarkreis) jeweils eingezeichnet.
Damit “springt” die Kartendarstellung während der Vorführung.
Leider ist die Show damit zerstört! Ein späteres Kartensegment kann ich zwar wieder nach vorne kopieren, aber ich kann die Route nicht bearbeiten, da sich damit der Zoom verändert!